Toitumisharjumused (ja nende muutmine)

Nii mõnigi inimene on märganud, et ma olen järsku blogis väga aktiivseks muutunud. Mind on haaranud mingi väike blogimispisik ja ma pean endaga lausa võitlema, et jääda siiski ainult ühe postituse juurde päevas. Niisiis ma olen juba endale kirjutanud üles mõned teemad, millest kirjutada ja tänase päeva teemaks on toitumisharjumused.
Veidike tausta: oma kehaga olen ma alati kimpus olnud, pole vist olnud sellist aega, kui ma sellega päriselt rahul olen. Nooremana oli probleemiks lihtsalt kõhule kogunev pekk, nüüdseks olen aga enda keha juba üsna käest lasknud, peenikestest tikujalgadest on juba saanud viinerid, lõualott sarnaneb pisut Honey Boo Boo emale, kõhust ei hakka rääkimagi ja kaalunumber tõuseb hirmuäratava kiirusega. Eriti veel nüüd, kui kipsi tõttu on füüsiline aktiivsus suht nullilähedane. Eile, rääkides ühe taimetoitlasest inimesega sain ma päris kõva motivatsiooni-inspiratsioonikick‘i ja otsustasin, et viimane aeg on midagi muuta.

Regulaarne toitumine on olnud suureks probleemiks alates sellest ajast, kui vanemate juurest välja kolisin. Mõni kuu tagasi otsustasin, et ma võtan tegelikult ka end nüüd kätte ja tellisin endale Kalmuse treeningkava, ma suutsin sellest kinni pidada täpselt nädal aega ja siis oli kõik. Õigustusi, miks see nii läks, oli päris lihtne leida ja ükski mu tuttavatest ei imestanud, et sellega nii läks – niimoodi on see alati läinud.
Aga ma tunnen, et tegelikult ka enam ei suuda. See peaks olema suht kõigile teada, et toitumisharjumused on otseselt seotud nii meie käitumise ka üleüldise elukvaliteedi ja endaga rahuloluga. Väga huvitav teema on näiteks varjatud allergiad – soovitan kindlasti selle kohta lähemalt uurida.

Taimetoitlaseks hakata ma kohe kindlasti ei plaani, see on selge, aga ometi oleks tore õppida tegema süüa ilma lihata, kvaliteetsetest ja värsketest toitainetest ja ilma keemiat täis pulbrite-puljongite ja maitseaineteta. See ei olegi tegelikult ju nii raske, pigem on asi kättevõtmises. Teema, mis mind taimetoitlusest rohkem huvitab, on paleotoitumine. Tean inimesi, kes on paleoga saavutanud täiusliku figuuri (loomulikult mõistlikus koguses liikumisega, mitte diivanil lamamisega :D) ja eranditult kõik ütlevad, et elukvaliteet on kohe kõvasti paranenud, vähenenud on probleemid nagu näiteks kõrvetised, raskustunne, pidev väsimus ja kurnatuse tunne, gaasid ja nii edasi… Miks siis mitte proovida? Nende põhimõtete järgi on keelatud teraviljad, tärklis, taimne rasv, suhkur (v.a 70% kakaosisaldusega tume šokolaad) ja oad. Asja teeb eriti huvitavaks ning ahvatlevaks veel see, et ei pea tegema mingeid koguselisi ega ajalisi piiranguid, millal ning kui palju korraga süüa tohid. Kui tunned nälga, siis söödki.
Miks mitte?
Kui keegi minu paarist lugejast on teemasse vähe rohkem süvenenud ja oskab juurde rääkida, mõnda eriti isuäratavat retsepti soovitada, mind parandada või lihtsalt toeks olla, on igati teretulnud kommenteerima.

Avalda arvamust

