Seenelugu

Nagu kõik teavad, on tänavu metsad paksult seeni täis, lausa nii paksult, et püsti tõusma ei peagi, muudkui kükita ja korja. Ja seda juba suve keskpaigast, kui esimesed kukeseeneuudised levima hakkasid. Mina muudkui lükkasin oma seenelkäiku edasi niikaua kuni noh.. jala kipsi astusin 😀 Ja sestajast peale muudkui nutan ja nutan neid seeni taga. Ema muudkui rääkis, kuidas käib seenel ja kui palju see aasta kuuseriisikaid on. Aga mina olen ju nii kaugel temast ja tema seenesaagist..
Ämm muidugi tõi mulle ka seeni – puravikke, millest ma kunagi suurt arvanud pole. Eks see ongi nii, et see käib perekonniti, mis seeni metsast korjatakse. Meie peres on olnud alati põhilised kuuseriisikad, võiseened, kaseriisikad ja viimastel aastatel ka pilvikud. Mehe peres on aga põhilised puravikud, kukeseened ja ka mingil määral pilvikud. Nii et nüüd mul ongi sügavkülm täis puravikke, millest ma midagi teha ei oska.

Eile ma tundsin, et ei pea enam vastu ja et ma PEAN metsa saama, niisiis läksime mehega poodi, ostsime mulle number 43 kummikud, millest 1 siis läks kipsjalale otsa, teises jalas oli minu normaalsuuruses kummik.. tuleb tunnistada, et üsna koomiline nägin välja, aga ajas asja väga edukalt ära. OLEKS VAID SEENI ROHKEM OLNUD 😦 Võib-olla käisime vales metsas ka, täna proovime uuesti. Aga saagiks sain mina ainult 4 kuuseriisikat, mille ma siis võis ja omas mahlas ära praadisin ning mõned pilvikud (tegelikult oli pilvikuid tohutult palju ja megasuuri veel!) ja kaseriisikad. Need kupatasin ära ja toppisin kartulivormi.
Aga ma ei lepi sellega, ma pean vähemalt ühe purgitäie kuuseriisikaid marineerimiseks saama. Siis on juba päris hästi läinud 😉

seen1
Minu tagasihoidlik seenekauss
seen2
Nii suuured olid pilvikud
seen3
Kärbseseeni oli ka ikka meeeletult palju, nagu pildilt näha, siis päris maitsev teine

Avalda arvamust

