Bodyart ja paleotoitumine

Ei, kirjutades bodyart ei mõtle ma mitte kehamaalimist ega tatoveeringuid (kuigi hennast võiksin pisut rääkida küll, sain endale just hiljuti teist korda hennamaalingu ja olen nüüd ekstrakurb, sest mu nahk ei taha hennat üldse kohe sisse võtta 😦 ) vaid sellenimelist treeningut. Interneedus ütleb selle kohta nii:

bodyART on Robert Steinbacheri poolt loodud funktsionaalne keha&meele treening, kus harjutused on mõjutatud nii joogast, füsioteraapiast, erinevatest idamaistest võitluskunstidest, kui ka tavapärastest jõuharjutustest. Treeningus ei ole keerulist koreograafiat ega sooritata sammukombinatsioone.

Kui tavapärane jõutreening keskendub pigem igale lihasgrupile eraldi, siis bodyART treeningus on inimene kui funktsionaalne üksus, kus kogu keha treenivad harjutused on kombineeritud klassikaliste hingamistehnikatega ühtseks tervikuks. Mitmed harjutused treenivad tasakaalu ja viivad seeläbi fookuse keha keskmesse.

 See tundus mulle jube põnev. Peamiselt selletõttu, et pole eriline trenniinimene ja füüsiline aktiivsus (eriti viimasel ajal) on olnud väga madal. Mõtlesin, et nendest mille vahel Võru spordikeskuses valida saab, peaks see kõige mõistlikum olema algajale. Muret tegi mulle muidugi see, et ma olen kohutavalt socially awkward ja viimane kord, kui ma ilusate mõtetega üksi jõuksi läksin siis tulin sealt juba 15 minutit hiljem ära, sest mingid mehed vaatasid mind nii imelikult kui ma seal üksi mässasin 😦

Ka seekord oli mul alguses tunne, et jooksen minema. Ma ei tundnud ju sealt kedagi ja ei teadnud, kus mis asub ja mis tegema peab.. aga tegelikult oli jube mõnus! Kuigi see pidev hingamine võttis pea veits ringi käima ja valutama, aga eks see on harjumise asi. Tundsin, et trenn oli minu jaoks piisavalt intensiivne, sest kogu aeg oli tegevus ilma puhkepausideta. Terve 55 minutit. Aga samas ei olnud see nii raske, sest tõesti – mingeid keerulisi sammukombinatsioone ega tantse ei olnud ja see lihtsustas asjadest arusaamist kõvasti. Ma olen üsna kindel, et homme ma ainult ägisen muidugi, aga tegelikult ma juba ootan seda tunnet, et olen end veits liigutanud ka 🙂

Teine teema on taaskord toitumine. Tegin lõpuks enda valiku ära ja otsustasin paleo juurde jääda. Selle kohta ütleb internet:

Paleo dieet on lähenemine toitumisele läbi evolutsioonilise bioloogia, mis tähendab inimkeeli, et meie – inimloomad – peaksime sööma toitu, mida me evolutsiooni jooksul oleme kohanenud sööma. Paleo dieet õpetab meid sööma PÄRIS toitu (ja vältima toidulaadseid tooteid).

Pikalt, lihtsalt ja vaimukalt on selle kohta kirjutatud veebilehel paleo.ee. Ma tean, et on palju inimesi, kes arvavad, et see on järjekordne tuhin mis mulle peale tuli ja paari päeva pärast juba unustatud, aga tegelikult ei ole nii. Arst soovitas mul kaalust alla võtta ja oma toidusedel üle vaadata ja sellesse suhtun ma täie tõsidusega. Niisiis.. Täna oli esimene  päev süüa päris toitu. Tegin oma köögikappides ka suurpuhastuse ja viskasin ära rapsiõli, poolfabrikaadid ja kaheldava väärtusega maitseained ja ostsin asemele kookosrasva, munanuudlid (pole küll 100% paleo, kuid iga kell parem kui tavaline pasta, riis ja kartul) ja täiendasin veelgi oma puu-, juur- ja aedviljakorvi. Ütleme nii, et tunne ei ole üldse paha! Tegin endale ka reegli, et 1 päeval nädalas võin patuseid toite süüa. Mitte tuimalt sisse lahmida, aga natukene näksida. Näiteks sushit, mida ma lausa jumaldan, aga mis on kahjuks riisi tõttu kõvasti keelatud. Vaikimisi sai selleks päevaks teisipäev, aga alati võin mõne teise päeva teisipäevaga ära vahetada.  Lisaks mõõtsin ka ära igasugused võimalikud ümbermõõdud oma kehal ja ostsin endale kaalu. Neid numbreid hakkan ma iganädalaselt kirjutama üles, siia panen ilmselt ainult selle, kui paljust olen lahti saanud.

Praegu tsau ja ma siiralt loodan, et järgmisel esmaspäeval võin juba rõõmsama uue postituse teha! 🙂

Avalda arvamust

