Oo kallis PEST analüüs, miks oled nii raske?

Sel nädalal saime ettevõtluskoolitusel ülesandeks teha oma äriplaanis valmis PEST (Political, Economic, Social and Technological) analüüs. Ja ausalt, ma ei oleks ealeski arvanud, et ühte asja kirja panna võib nii raske olla! Okei, avaldan siinkohal  oma imelise “äri”idee (jutumärkides, sest tegelikult ei saa seda ikkagi äriks pidada, see on ilmselge, et mingeid miljoneid sealt tulema ei hakka, pigem on asi oma unistuse täitmises) – minu ideeks on sushilounge minu kodulinnas. Võib-olla on mul lugejaid, kes arvavad, et see  küll tark mõte ei ole ja sellele turg puuduks, ma lõpetaks omadega võlgades ja nii edasi. Ja see on väga okei nii arvata, ma lihtsalt küsin, miks? Üks äriplaani koostamise osadest on ka põhimõtteliselt turu-uuring, nii et kõik arvamused on vägagi teretulnud. Peaks mainima muidugi ära, et siiamaani on kõik minuga samas kandis elavad inimesed selle idee suure hurraaga vastu võtnud, sest noh.. hetkel on meil toidukohtade turg umbes selline, et pubi pubi otsa. Mõni väike kohvik ja 1 grillbaar ka sekka. Aga midagi sellist erilisemat, võib-olla isegi fancymat meil ei ole.

Nüüd aga siis selle PEST analüüsi juurde. Öelge mulle palun, kuidas ma seostan enda äriideega sellised faktorid nagu haridussüsteem, valimised, terrorism, inflatsioon, majandusolukord naaberriikides, migratsioon, tervishoid, ökoloogia, kliimamuutused? Need on vaid mõned näited, mis on mulle tõeliseks peavaluks, sest okei, mul ei jookse nendealased teadmised sugugi mööda külgi maha ja ühel õigel ettevõtjal tasuks kindlasti selliste asjadega kursis olla, aga kuidaaas ma seostan nad ometi oma beebikesega (loe: sushirestoraniga)?

Veel teeb mulle muret see, mis tegelikult ongi põhiprobleemiks minu ja mu unistuse täitumise vahel. Jep, muidugi on see raha! Nagu ma olen aru saanud, siis EAS-ilt toetust saada on toidukohtade puhul väga vähetõenäoline. Kui saab, siis võib loota ehk umubes 5000 eurot? Töötukassalt on võimalik saada kuni 4000 ja midagi peale. Isegi kui õnnestuks need toetused saada, ei jätkuks sellest ikkagi. Endal mul mingeid sääste ei ole, pangaarve on omadega peaaegu et miinustes. Minu tulevasel “äripartneril” samuti mitte. Laenu ei taha võtta, sest noh.. kes tahaks? Ja ilmselt ei saaks ka, sest ei oleks midagi tagatiseks anda. Samuti ei saa loota investoritele, sest see on ilmselge, et see äri ei hakkaks neile mingit erilist raha sisse tooma.

Aga nagu öeldakse, one step at a time, muretseda tuleb *vaatab oma tegevusplaani* jaanuaris 2015, kui on mul plaanitud äriplaan lihvitud kujul valmis saada ja on aeg hakata reaalselt taotlusi esitama. Praegu pean muretsema lihtsalt ühe pisikese kruvikese pärast äriplaanis – PEST analüüsi pärast.

Aga teie olge ikka mõnusad ja kes vähegi tunneb, et tahab midagi öelda, arvamust avaldada või aidata, siis palun, ma oleks selle üle jube õnnelik! Kellel aga ehk on endal kogemust sel alal ja tunneb, et pisut nõu andmist ei võtaks tükki küljest, siis ma oleks äääääretult tänulik! Olen tähele pannud, et mu lugejate arv on viimasel ajal suurenenud ja mind on oma blogrolli pannud isegi mõni, keda ma ei tunne. Tahaks öelda siis tere tulemast Sulle ja loodan, et Sa naudid minu lehel veedetud aega!
Ja lõppu lisan veel väikse polli ka:

Avalda arvamust

