Arstid, miks te ei kuula?

Nagu ka pealkiri ütleb, siis ma tõesti ei saa aru sellest, miks arstid kiirustavad igasugu diagnooside panemise ja ravimite väljakirjutamisega. Ma olen elus oioi kui palju kordi arsti juures käinud, vaatamata sellele et mul “valge kitli sündroom” on. Selle tuvastas mul kunagi kardioloog, kui perearst mind järjekindlalt kahtlaselt kiire pulsiga seoses tema juurde saatis. Kodus on mul pulss suht-koht normis, no natuke on kiirem kui teistel, aga midagi katastroofilist pole. Arsti juures aga tõuseb pulss lakke, kõvasti üle 100, ja mina ei saa sinna mitte midagi parata. 🙂
Muidugi olen ma ise ka üks paras arstide nuhtlus (googledoktor), kes alati enda haigussümptomeid googeldab ja siis paranoiliselt arvab, et on endale vähi, aidsi või mingi muu surmahaiguse külge pookinud. Aga näiteks üks asi, mis mul tõesti veel mõnda aega tagasi päris tõsine oli, on põiepõletik. No mitte miski ei aidanud, kõikvõimalikud rahvameditsiini vahendid proovisin läbi ja muidugi antibiootikumikuure sai ka kümneid kordi tehtud. Mingi aeg märkasin, et antibiootikumid enam ei aita. Või kui aitasid, siis umbes nädalaks ja siis oli häda tagasi. Muidugi arstid ei tahtnud sellest midagi teada ja määrasid ikka ja alati seda Nitrofurantoini, vaatamata sellele, et ma ütlesin, et sellel ei ole mõtet. Palusin, et nad teeks mingid analüüsid, et äkki ma olen immuunseks muutunud selle suhtes. Tulemused näitasid, et ei ole. Muidugi tekkis mul siis küsimus, et äkki siis ravitakse valet asja, äkki ei olegi põiepõletik, aga arstid ei viitsinud süveneda ja laksisid muudkui (ilma proovide tegemata, lihtsalt haiguslugu vaadates vist) Nitrofurantoini mulle.
Umbes poolteist aastat tagasi käisin ühe toreda naise Lea Tõntsi juures. Tema soovitas mul kohe mitte ühtegi antibiootikumi enam sisse võtta, vaid lihtsalt mõtte jõuga (ja kui asi väga hulluks läks, siis 1 korra võtta mingi looduslik tablett sisse) see häda minema ajada. Ja uskuge või mitte, mõjus! Peale seda on mul ainult paar korda põletik tagasi tulnud ja üsna kiiresti lihtsalt teejoomise ja looduslike tablettidega minema läinud.
Nüüd ma kirjutan muidugi teemast mööda 😀 Enivei, mu point on selles, et ükskõik mis hädadega ma olen arsti juurde läinud, olen ma alati loomulikuks pidanud võimalikult palju oma sümptomeid, toitumisharjumusi ja muid harjumusi kirjeldada. No et arstil oleks selgem pilt ja ettekujutus asjast. Aga mitte kunagi nad ei lase mul rääkida, neid nagu tüütaks see ja oleks tähtis võimalikult kiiresti mingid tablakad peale panna ja ära saata. Nagu liinitöö. Vahel ongi selline tunne, et neil on nagu mingi diil ravimitootjatega, et neile promo ja müüki teha. Jah, muidugi neil on palgad ebanormaalselt madalad, aga siiski, kui sa oled arst, siis sa PEAD inimest aitama ja ta ära kuulama. Ja ma ei räägi nendest pensionäridest, kes lähevadki arsti juurde selleks et suhelda ja rääkida.
Ma olen elus kokku puutunud täpselt 2 arstiga, kes on ülitoredad, tõesti kuulavad ära ja annavad nõu. Üks neist oli GAG’i kooliarst (üks ainsatest põhjustest, miks mulle see kool meeldis vist :D) ja teine on meie laevaarst. Viimase jutul käisin ma alles eile ja no tõesti andis asjalikku abi, uuris ja masseeris, küsis juurde ja mõtles. Ja mitte ei soovitanud mingisugust keemiat sisse süüa, vaid soovitas mul jälgida, palju ma vett joon, süüa peeti (not gonna happen) ja linaseemneid. Ja toonitas, et kõik on toitumises kinni.
Ja nii ongi! Ma ju tean ise ka seda, mis toitu mu keha rohkem armastab, millist toitu vähem. Vahepeal läks asi jälle üsnagi käest ära, tööl olles on ikkagi stress üsna suur ja šokolaadiisu meeletu. Aga taaskord ajas ta mind õigele teele ja toonitas, et ma rohkem kõhulihaseid teeks, sest mu kõht pidi ikka natuke liiga lodev olema 😀 No täitsa pekkis.. ma ju käin trennis 😦 Mina ei saa aru, mis teema mul selle kõhuga on. Lihtsalt ei lähe eest ära. Kui ma ei teaks, et see nii ei ole, siis ma arvaks, et ma olen tittes. 😀

Avalda arvamust

