Minu Egiptus

Vaatamata sellele, et ma olen üsna kindel, et minu facebooki ja instagrami rahval on suhteliselt suur kopp ees juba mu reisipiltidest, mõtlesin, et teen ikka siia ka väikse ülevaate, et mida me seal tegime ja kus käisime. Kas või endalegi hilisemaks meenutuseks 🙂

Ühesõnaga.. startisime Eestist kell 19.45. Goadventure’iga on muidugi see “pull”, et nad seda väljalennuaega muudkui hilisemaks lükkavad ja tagasitulekut varasemaks. Ja niimoodi nad söövad 7päevasest reisist põhimõtteliselt ühe terve päeva ära ja see on päris kurb. Aga jah, nii kui lennuk õhku tõusis, läks hirmsaks madinaks. Tited (kes üldse tuleb rinnabeebiga soojamaareisile, sellest ma aru ei saa) karjusid, venelased räuskasid ja igasugu noored saalisid vahekäigus muudkui edasi tagasi. No ja siis muidugi hakkas mingi vene onu mu kallist kaasat selja tagant poke’ma, et Metaxa hotsess? Mõtlesime et nu laadna, võtame siis natuke, ehk hakkab parem 😀 Varsti toodi süüa ja noh, kui mul enne lennukiga lennates on toit päris hea olnud siis seekord kahjuks nii õnnelikult ei läinud 😦 IMG_20150217_204200

Kohale jõudes helistasime oma sõbrale Sayedile, kes meile vastu pidi tulema ja hotelli viima. Varsti ta tuligi ja kuna ta oli meie hotelli official taxi driver, siis tuli meiega sisse ka ja aitas receptionis asju ajada. Kahjuks ei osatud seal receptionis eriti inglise keelt rääkida ja tegi üksteisest arusaamise päris raskeks. Lõpuks siis sain igast vajalikud paberid täidetud ja saime tuba hakata valima. Tänu tutvustele anti meile valida päris mitme toa vahel ja lõpuks siis leidsime neist kõige normaalsema. Tuppa jõudes pugesime kohe voodisse ja jäime magama.
IMG_20150223_143918

Hommikul ärkasime vara, umbes poole 9 paiku. Läksime sööma ja seejärel randa. Rannas oli hästi tore animatsiooniprogramm ja -tiim. Üks neist kuttidest oli Tito, kes ka Zumbat läbi viis. Ma olin kohe hull aktivist ja läksin zumbatama. Pärast seda käisime lõunasöögil ja läksime jalutasime eluuuupika maa maha mööda promenaadi. Õnneks oli seal palju poode kinni, sest pole veel kõrghooaeg, aga piisavalt palju oli neid siiski lahti, sest müüjad tulid ikka iga nurga pealt tüütama, et tule ja joo meiega teed ja tule vaata mis meil kõik pakkuda on.

candycrush
Üks pood

IMG_20150218_143100
Kahjuks tahtis mu kübar kogu aeg peast ära lennata, sest sel päeval oli niiiii suur tuul.

Järgmistel päevadel möödus kõik enamvähem sama plaani järgi – 8.30 üles, hommikust sööma, randa, lõunat sööma, siis kuhugi minek, õhtusöök, tuppa sättima, Lucky Dolphini pubisse minek ja umbes 11-12 ajal magama.

Päris palju kordi käisime kesklinnas Cleopatra bazaaris shoppamas ja sealt lõpuks ostsime mulle sõrmuse, kaelakee, lasime mulle uue kõrvarõnga teha, kuna eelmisest sealt ostetud paarist oli üks kadunud, meheraas sai ka oma sõrmused parandatud. Veel ostsin endale 1 kleidi ja 1 jumpsuiti, eluilusa vesipiibu ostsime ka. Ja veel igasugust pudipadi. Nendel päevadel, kui me kesklinnas käisime, käisime alati ka Mokka cafe’s istumas. Meeletult mõnus koht, jõime seal iga kord Egiptuse kohvi ja tegime vesipiipu ja selle koha omanik sai meile lõpuks nii suureks sõbraks, et kinkisime talle suure Kalevipoja šokolaadi ka 🙂 (meil oli neid 3, teised 2 läksid toateenindajale ja ühele õhtusöögiteenindajale). See onu tõi mulle ka kilose paki egiptuse kohvi, palusin tal tuua sedasama, mis ta enda kohvikuski kasutab.
Linna sõitsime tavaliselt “kutsikaga”, ehk marsataolise autoga, mis on siis kohalikele ühistranspordiks. See oli iga kord paras kultuurišokk, sest taksojuhid konkreetselt püüdsid meid takistada selle peale minemast, valetasid meile et see sõidab hoopis valesse kohta jne. Aga kuna me teadsime, et nad jama ajavad, siis ignoreerisime neid lihtsalt. Mõnusad sellised logud neljarattalised olid, palju-palju hullemas seisus kui Turba-Tallinna 256 marsa!

Ühel päeval käisime Hurghada ringreisil, kus käisime läbi kõrbest ja saime seal kaamlitega sõita. Mina loomulikult kukkusin kaamli seljast alla, aga see pole vist kellelegi mingi üllatus. Muidu oli lahe kogemus. Veel käisime ühes privaatlinnas jalutamas ja siis läksime turule, kuna ma tahtsin osta vürtse. Sayed läks minu eest, kuna temale kui kohalikule on hind odavam. Meid jättis ta 20ks minutiks üksi ja ausalt, mul oli surmahirm, sest mul olid jalad nii paljad kui paljad üldse jalad olla saavad. ÕUDNE 😦 Ma olin megakindel et mind loobitakse kividega surnuks ja mu kallis hoidis minust eriti kramplikult ja kõvasti kinni.
Lõpuks ta tuli ja siis ta hakkas veel keset turgu seletama, et milline vürts on mis, aga kuna me ei suutnud muust mõelda, kui sellest et tahaks ära minna, siis mul on nüüd suuri raskusi tuvastamisega.

IMG_20150220_175254
Üleval reas on teed. Sellest allpool on safran, siis jahvatatud safran, keskmist ma ei tea, järgmisena on valge pipar ja koriander. All on karri, jahvatatud must pipar ja muskaatpähklid.

Tore kogemus oli veel merereis, kus käisime niiöelda allveelaevaga (tegelikult oli ikka normaalne laev, aga veealune deck oli suurte aknatega mis tekitas allveelaeva tunde) ja see oli tõesti väga lahe, ma usun et kõvasti ägedam kui paradiisisaare reis. Seal tegi üks onu meist veeall pilte ja videosid ja sai vaadata kogu seda veealust elustikku – koralle, kalu ja muid elukaid.

IMG_20150223_110853

Pärast kolisime teisele laevale üle, kus oli suur sundeck, kohvik ja snorgeldamiskeskus. Mina seadsin end kohe sundeckil sisse, aga pärast läksin ikka vette ka (kuigi päästevestiga, loomulikult). See vesi oli nii uskumatult soe ja veel uskumatumalt soolane! Aga pärast pead pestes oli see sool mu juuksed niiiii mõnusalt pehmeks teinud 🙂

IMG_0958

Öösel ärkasime kell 3.30, tellitud äratuse peale, ja läksimegi minema. Kaasa saime veel pakitud hommikusöögi, aga kuna see koosnes suuremas osas saiast, siis miskipärast ei isutanud meil selle järgi väga.. Ühe võisaia vahelt võtsin vorsti ära ja andsin basseini juures kassidele söömiseks 😀 Mõtlesin, et olgu neil ka siis hea päev. Lennukitoit oli muidugi veel hullem ja seetõttu oli meil Eestisse jõudes esimene peatus Ülemiste McDonald’s 😀

IMG_20150224_042727
See kiisu sai minu vorsti endale

IMG_20150224_091515
Lennukitoit tagasi tulles – Nesma airlines, häbihäbi 😦

Avalda arvamust

