Iuuuuu! Koid köögikapis

Appii kui rõve, suht haige on seda siia kirjagi panna, aga see on nii õudne. Kui ma töölt koju tulin, avastasin köögis ringi lendamas ühe koiliblika. Mõtlesin, et üks pisike eksinud hing lihtsalt. Kuni tegin köögikapi lahti.. seal oli neid juba päris palju, aga nad lendasid välja ja järgmistel päevadel tundus, et neid seal enam pole. Kuniks..

Üks päev otsustasin siis kapi põhjalikult ette võtta, mitte üldse nende koide pärast, niisama ära sorteerida ja korda teha ja midaaa viiina.. kõikides lahtistes kuivainete pakkides käis elu täie hooga. Ma ei ole midagi sellist mitte kunagi näinud. Teepakid, jahupakid (kookos-, mandli- ja kaerajahu – kõik äraviskamisele :(), linaseemned, riivsai, no kõik mis pähe tuleb, oli ära rikutud, liblikaid, ussikesi või kestasid täis. Masendunud on minu kohta hetkel suht leebelt öeldud.

Samas jällegi nüüd kui ma selle probleemi kohta veits guugeldasin, siis avastasin, et see vist tegelikult päris levinud probleem ja ma olen õnnelik inimene, et siiani pääsenud olen. Mis viib mind omakorda mõtteni, et ilmselt mul poleks väga tark nii palju asju ette varuda. Jah, on küll hea, kui mingit asja küpsetades kõik on kohe köögikapist võtta, samas mis point sellel on kui mingid mutukad sinna sisse pesa teevad ja tuleb ära visata. Niikuinii ajasid mul kapid juba üle, nii et võib-olla pean neile aitähki ütlema?

Aa, igaljuhul, kuhu ma tahtsin asjaga veel jõuda.. eile selleteemalisi foorumipostitusi sirvides sattusin kuskil naistekas sellise kommentaarini:
“Teate mul on igast külalisi ja teiste ning nende lapsi käinud külas ja midagi pole raisku läinud, kõik söödan sisse. Nopin koid ja nende tõugud laiali laotatud kuivtoitudest välja, segan piima, hapupiima, kohupiima või enne koidest puretud ja keedetud mannaga läbi, lisan suhkrut, suuremal kogusel värskemat jahu, et neutraliseeiks ja varjaks kvaliteeti ja kõik läheb neil alla, ning kiidavad veel takka. Suure õhinaga ja kui kõhud tühjad on, ning külas tehtud ikka parem. Paned kaneeli või miskit maitsetugevndajat sisse ja keegi midagi ei tunne ja kui ei näe ka kuidas kokku on segatud, siis keegi ei tee mingit probleemi. Võiks muidugi hoida talveks lindudele ka, aga kus sa neid säilitad, ajavad värskele kraamile ka koid sisse. Ja ei tea, et keegi oleks veel sellise toidu pärast haigeks jäänud, kõik on ju läbi praetud või küpsetatud.”

Päriselt ka? Selline inimene on tegelikult ka kuskil olemas, tegutseb mingi anonüümse käona ja itsitab pihku kui riknenud toidukraami oma sõpradele-sugulastele sisse söödab? Ja anonüümsuse võlu on see, et see inimene võib olla kes iganes, minu tutvusringkonnas või lähedaste hulgas. Parakad to the maxxx, mõnda aega ilmselt külas käies süüa ei julge :/

ffff

One thought on “Iuuuuu! Koid köögikapis

Avalda arvamust

