Aliexpress on ikka huvitav koht küll / Minu esimene piparkoogitainas

piparkoogud

Eile (ehk siis üleeile, aga minu jaoks täna, sest noh.. ma ei ole veel magama jäänud. vahet pole, et kell 6 hommikul kohe on, teate küll ju seda minu ja une love-hate relationshippi 😦 ) otsustasin võtta esimest korda ette piparkoogitaina tegemise. See on alati tundunud selline pigem raske ettevõtmine, seetõttu olen läinud kergema vastupanu teed ja poest ostnud, aga ma leian, et iga endast lugupidav koduperenaine võiks sellist asja osata. Või siis korra proovinud olla. 😀

Plaan oli selline, et otsin mingi suht basic retsepti ja lisan talle natuke endapoolset touch’i. Toiduelamuse facebooki lehelt sain juba novembris idee teha oma taigen piparmündi-baileyse maitsega. Tema tegi nad küll eraldi, aga minu peas sobisid need maitsed kokku ka. Oma retsepti võtsin Liilia Kokkamised blogist, sinna juurde lisasin mõned peotäied hakitud piparmünti (vaidlesin endaga poes tükk aega, kas piparmünt või piparmündiessents, valisin esimese, tagantjärele sain aru, et teine oleks kordades rohkem maitset andnud) ja mõned sortsukesed Baileyst (hea, et väga palju head kraami ei raisanud, maitse läks kahjuks taina sees täiesti kaduma). Lõppkokkuvõttes tuli väga hea tainas, aga oleks ise eelistanud midagi kõvasti vürtsikamat ja iseloomukamat. Eks järgmine aasta paremini, siis panen kindlasti vürtse tunduvalt rohkem ja jahu vähem, sest et seekord läksin vist jahuga ka vähe liiale. Tainas tundus algul liiga vedel, siis lisasin muudkui juurde, ei mõelnud selle peale, et ta külmana ju tahkub nii kui nii. Ja otseloomulikult sai mul jahu otsa, seega koosnebki mu tainas 3st enamvähem võrdsest osast nisujahust, mandlijahust ja gluteenivabast jahust. Noh, vähemalt sain teada, et asi teiste jahudega toimib ka, saab vähe patuvabamat varianti ka teha. 🙂

Aliexpressist siis nii palju, et ma vist kirjutasin juba, et 11.11 ostufestivalil sai natuke hulluks mindud. Noh, esimesed asjad nüüd juba saabuvadki. Sai endale tellitud 2 suhkrumassi/šokolaadi/taina vormi. See ja see. No ma ei tea, ilmselt olen ma ise ka vahel üsna idioot, kui descriptionit/feedbacki ei loe (õnneks see juhtub ainult selliste mõneeuriste julladega). Ja kui esimese puhul veel võib julgelt oletada, et ilmselt ta nii väike on, siis teise puhul ma eeldasin vähemalt 4 korda suuremat vormi! Ma pidin naerukrambid saama, kui need saabusid. Elukaaslane ütles, et need oleks ise nagu kommid, mille ära süüa tahaks. Suht. 😀

12319255_849928925119970_170765508_n

Proovisin nad oma piparkookide peal täna ära ka. Ütleme nii, et tegelikult ilmselt annab neid isegi millekski kasutada. 🙂

Rohelised tükid esimesel pildil on piparmünt, ja ärge pange tähele, et teisel pildil piparkoogid pisut kõrbenud on. See laar ununes natuke kauemaks ahju.

Avalda arvamust

