Kas asjad peavadki nii lihtsalt käima või?

Teate, täna juhtus üks naljakas lugu. Nimelt on mul facebookis lehekülg nimega “Armastus käib kõhu kaudu”. Ilmselt paljud tänased siiaeksijad satuvadki mu blogisse selle lehe kaudu, sest leiavad oma facebooki feedist minu lehe sponsored postituse, milles on ka selle blogi link.

Facebook ikka aeg-ajalt notifitseerib mind, et võiks ju mõnda postitust esile tõsta või üleüldse enda lehte reklaamida, aga ma ei ole kunagi sellesse süvenenud ega selles mõtet näinud, sest noh.. tegemist ei ole ju mingi firmaga, vaid lehega, kuhu postitan erinevaid toidupilte ja retsepte ja seda nii enda jaoks, et nad kõik ühes kohas oleksid kui ka teiste jaoks, et ehk keegi leiab sealt mõne hea idee. Ja loomulikult tuttavatele jälgimiseks.

Täna nii muuseas vajutasin selle notification’i peale, siis ta näitas mulle seal, et milline see postitus välja näeks teiste inimeste ajavoos, vaatasin et ahah, okei, tore, ja asjasse süvenemata vajutasin next või mis iganes ta seal vajutamiseks pakub, kuna lihtsalt huvi pärast tahtsin teada, et mis sellisel asjal üldse hind võiks olla. Ja next thing I know, ütleb facebook mulle et minu sponsored postitus on ülekontrollimisel ja makse tehtud jne.

Ma ei pidanud panema mitte ühtegi parooli, kinnitust ega muud asja, ta võttis mu deebetkaardilt selle raha kohe maha. See raha ei olnud küll suur ja ÕNNEKS promob ta postitust vaid 2 päeva, aga jube nõme ikkagi. Ja ma nii pingsalt mõtlen, kuidas saab mu kaardi nr seal olemas olla. Ta ei küsinud isegi seda kolmenumbrilist turvakoodi mis kaardi taga on!

Igaljuhul väga jama, ma ei leidnud kohta ka, kust enda kaardi seotust facebooki kontoga lahti ühendada. Eks ma siis pean nüüd niimoodi edasi elama ja ilmselgelt ette vaatama, kuhu ma vajutan, järgmisel hetkel võib mu konto juba sajaga miinustes olla. Ja ilmselt peaks parooli ka ära vahetama, hoidku selle eest kui keegi mu facebooki ligi pääseb ja äkki kuidagi mu viimased kopikad ka endale varastab..

giphy

Jah, on tore küll, kui blogi vaatamiste arv hüppeliselt kolmekordistunud on, aga.. me ei räägi siin hetkel nii suurtest numbritest, et ma selle eest midagi natuke maksta võiksin. Minu blogi on ikkagi eelkõige iseenda jaoks. Ja sõprade/tuttavate & niisama kaasaelajate. Need numbrid ei anna mulle tegelikult mitte midagi 😀

7 thoughts on “Kas asjad peavadki nii lihtsalt käima või?

  1. Asjalugu on küll nii, et oma kaardi mahavõtmise kohta leiab info guugeldades sõna otseses mõttes hetkega. Fakt on see, et oled millalgi oma kaardi nende juures registreerinud, sest ega see Facebook siiski mingi imetegija ka pole, et kuskilt eetrist haarab su kaardiandmed. Ilmaasjata hirmutad siin inimesi mingi jamaga.

  2. Asjalugu on küll nii, et oma kaardi mahavõtmise kohta leiab info guugeldades sõna otseses mõttes hetkega. Fakt on see, et oled millalgi oma kaardi nende juures registreerinud, sest ega see Facebook siiski mingi imetegija ka pole, et kuskilt eetrist haarab su kaardiandmed. Ilmaasjata hirmutad siin teisi inimesi mingi jamaga.

    1. Ma ei arvagi, et Facebook kuskilt ei-tea-kust mu kaardiandmed saanud on, eks ma ikka olen nad ise kunagi mingil x-puhul sinna sisestanud, aga pigem hämmastab mind siiski see, et kuidas ta saab lihtsalt niimoodi asja käima panna, et mingeid paroole ega pin’e ei küsi. Eile ei saanud ma kaarti lahti ühendada, sest ta ütles, et mul see reklaamiasi pooleli. Täna lasi ta selle sponsored post’i ära lõpetada ja avastasin, et raha võtab ta alles pärast, selle aja eest siis mis see nö. eetris olnud on. Nii et joppas ja eile ikka raha maha ei läinud, aga pool sellest summast läheb siiski, sest nagu ma ütlesin, eile ta mul seda asja ära lõpetada ei lasknud. Ja kaarti ta lahti ühendada ikka ei lase, kuigi asjad kõik ära lõpetatud..

  3. No kui sa ei arva, et kaardiandmed on sinna tekkinud ei-tea-kust ja ühe klõpsuga võib suvaliselt raha kaduda, siis ära jäta ka oma postituses sellist muljet, et teised ei peaks pärast mõnele murelikule inimesele pikalt ja laialt seletama, et selline asi on tegelikult võimatu – “aga ta ju kirjutas oma blogis”…

    1. Point ongi selles, et ma ei mäleta, et oleksin selle kuhugi sinna sisestanud aga ilmselgelt loogiliselt võttes ei teki see sinna niisama 😀 ja lugu ongi selleks kirja pandud, et teised veidi ettevaatlikumad oleks selliste asjadega ega lahmiks niisama kuhugi vajutada ilma süvenemata. Mis selles halba on?

  4. Turvakoodi (CVV, CVC, CVV2 vms) pidi leht su käest vähemalt esimesel korral küsima. Edasine on juba konkreetses süsteemis kinni, aga vabalt võib olla, et sa andsid kaarti sisestades volituse võtta oma kontolt raha piiramatus ulatuses ja aegade lõpuni.

    Pool internet-äri töötabki selle peal, et inimesed teevad omast arust ühe makse, aga tegelikult annavad korduvmaksete loa ja jäävad mingit kuutasu vms maksma seni, kuni tähele panevad või konto tühi.

    1. Just. Ma arvan, et mõni (kes oma konto väljavõtet ei jälgi) inimene ei teagi, et ta mingeid igakuiseid membershipi tasusid maksab. Avastasin hiljuti et maksan mingisuguse Apple musicu eest ka, seda ma tean, et sinna ühe korra ühe asja eest tasuda tahtsin, aga see et iga kuu midagi maha läks, oli suht šokk. Samas.. Lollidelt tulebki ju raha ära võtta, me saame kirikus ka peksa 😀

Avalda arvamust

