RETSEPT: Bataadipizza (gluteenivaba)

Nagu iga normaalne inimene, armastan ka mina pizzat meeeeeletult! Kahjuks aga ei lähe sõnapaar “tervislik toitumine” kuidagi kokku sõnaga pizza. Ja seda eelkõige minu jaoks just pizzapõhja pärast, mis täidab kõhtu nii hästi, et kui täidisest mingit maitset ka kätte tahad saada, siis pahatihti söödki üle. Aga kui tore, et me elame aastas 2016 ja inimesed muudkui mõtlevad igasugu uusi kavalaid variante välja, kuidas “rämps”toitu tervislikumaks muuta. Lillkapsapõhjaga peaksid enam-vähem kõik köögifanatid juba sõbrad olema, olen ise ka seda mitu korda teinud, kuid see ei olnud ikkagi päris see.. Esiteks ma ei suutnud sealt kunagi kõike vett välja pigistada, sest olin jube kärsitu ja pidin seda tingimata tegema siis, kui lillkapsamass veel tulikuum oli 😀 Ja no maitse ei olnud ka just see kõige parem! Sattusin siis guugeldama, et mis alternatiive pizzapõhja tegemiseks veel võiks olla, kuni komistasin väga huvitava idee otsa – mis siis, kui põhi teha bataadist? Leidsin siis mingi algretsepti, mida enda jaoks veidikene kohaldasin vastavalt siis sellele, mis kodus olemas oli ja kuidas mõistlikum tundus, ja pizza tuli no nii hea, et patt oleks seda retsepti mitte teistega jagada! Niisiis.

Vaja läheb:

2 suurt bataati
1 spl chia-seemneid
3 spl vett
350 ml maisijahu (järgmine kord proovin kindlasti kaerajahuga, tundub ka mõnus variant)
1 spl oliiviõli
1 spl õunaäädikat
1 tl basiilikut
1 tl oreganot
1,5 tl küüslaugupulbrit
0,5 tl soola
chillihelbeid tunde järgi

Töökäik:

1. Koori ja tükelda bataat
2. Keeda pehmeks ning tambi püreeks
3. Pane klaasi chia seemned ja vesi, sega veits kahvliga ja lase 10 minutit toatemperatuuril seista, et tekiks chia-egg.
4. Sega kõik koostisosad omavahel kokku ja suru pizzapannile. Kui seda ei ole, pole hullu, sest mul ka polnud. Ahjuplaat käib küll, siis vormid lihtsalt ise oma pisikeste näpukestega selle ilusa ümmarguse kuju 🙂
5. Küpseta 200C juures 25-35 minutit, kuni servad hakkavad pruuniks minema ja põhi pole enam pehme
6. Võta ahjust välja, lase natuke jahtuda ja pane peale täidis. See on igaühe enda otsustada, aga mina panin peale tomatikastet, riivjuustu, mozzarella juustu, pepperronit, tomatit, paprikat, pärlsibulat, jalapenot ja basiilikut.
7. Küpseta veel 5 minutit. Tadaaa!

IMG_1952.JPG
IMG_1958

Ma nii väga tahaks, et mul oleks trennijutte ka natuke rääkida, aga tee mis tahad, tervis ei luba veel toast välja minna. Ehk homme, hiljemalt ülehomme õnnestub, aga seniks peate toidujuttudega leppima! 😀 

Avalda arvamust

