peaaegu DIY: Ühe kookospähkli lugu

Kõik algas sellest, et mina oma suures munavõttetuhinas leidsin ühe idee – teha kookospähkel pooleks ja panna mõlema poole sisse kasvama muru. Mõtlesin, et no mis seal ikka, kui ma mõnest poest kookospähkli leian siis miks mitte, põnev DIY projekt ju. Üllatuslikult, kui Maximast muruseemneid otsima läksin (hoopis ühe teise asja jaoks), avastasin et seal müüakse kookospähklit ka, nii et mul ei jäänud muud üle, kui see ära osta ja kodus asjaga pihta hakata. Kuna ma ei ole tegelikult kunagi kookospähkliga ise tegutsenud (kookospiima, kookosrasva, kookosveega küll, kuid mitte selle toore versiooniga :D), siis otseloomulikult googeldasin kõigepealt, kuidas seda avada.

IMG_2243Minu pähklike

Mina teadsin, et tuleb sellele auk sisse puurida, et see mahl kätte saada, aga tundub et ma eksisin – nimelt on  igal kookospähklil üks 3st august selline, millel on nö. soft spot, mille saab imelihtsalt ükskõik millega läbi torgata, seejärel augu natuke suuremaks teha ja kas või otse läbi kõrre mahla juua. Aga kõigepealt tuleb ikka pisut klaasi valada, et näha, kas mahl on ikka õiget värvi, õige lõhna ja maitsega.

IMG_2247Täpselt õige – selge, aga pisut mati valge värviga

IMG_2248Kõrrega otse pähkli seest, mida veel tahta? 🙂

Seejärel tahtsin pähkli pooleks teha – piisas seda pisut haamriga tagumisest ja ta läks ideaalselt keskelt pooleks. IMG_2252Ideaalsed poolikud

Siis ütles kulla google, et poolikud võiks panna tunniks kuni kaheks sügavkülma, siis saab viljaliha kergemini koore küljest kätte. Seega olin 1 step away sellest, et lõpuks muru kasvama panna saaks.

.. fast forward 2 hours

Võtsin siis poolikud välja, hakkasin liha lahti kangutama aga võta näpust – ei tahtnud ta mitte lahti tulla. Lõpptulemus, mida soovisin, on selline:

kokonutPilt googlest

Minu tulemus aga selline:

IMG_2261Vaadake seda segadust. Munakoor on ka kokkuvõttes umbes 8ks killuks. Oh well, äkki õnnestub nende koortega midagi muud ägedat teha 🙂 

Avalda arvamust

