Mis värk selle pashaga on?

Ma ei tea, kas ma olen igal aastal munavõtete ajal kuskil kivi all end peitnud või on see tõesti alles sel aastal tulnud haigus nimega PASHA.

Wikipedia ütleb:

Pasha on osade maade rahvusköökides ülestõusmispühade ajal kohupiimast ja lisakoostisainetest erilisel viisil valmistatav magusapoolne püramiidja kujuga rammus pühaderoog.

Pasha on õigeusklike lihavõtteroog.

Sel nädalavahetusel facebookis näeb igasugu variantides pashasid vaat et tiheminigi, kui värvilisi mune. Muidugi asi võib selles ka olla, et ma olen seal vähemalt 10-s kokandusgrupis ja selle pärast hakkab võib-olla silma.. Aga ausalt, ma ei ole oma 22 eluaasta jooksul isegi millestki sellisest kuulnud. Ja nüüd sel aastal järsku teevad seda pooled minu tuttavad ja pool Eestit. Eriti teeb nalja selline asi veganite grupis. No tore, kui vegan variandina saab ka pashalaadset asja teha, aga samas kui see on ikkagi traditsiooniliselt kohupiimast tehtud, siis on natuke naljakas teha mandlimassist mingi plönn ja seda selle nimega nimetada? Ärge saage valesti aru, ma väga pooldan vegan eluviisi, aga kuskil on nagu piirid..

pashaPilt googlest, selline peaks see siis originaalis välja nägema

Valgustage mind, pashatajad, kas ta maitseb ka hästi? Teete te seda lihtsalt uute traditsioonide loomiseks, millegi uue proovimiseks? Olete läinud sel aastal lihtsalt hullusega kaasa? On pool Eestit järsku õigeusklikeks hakanud? Või olen tõesti mina loll ja kivi all elanud.. 😀

Ma ikka otsustasin viimasel hetkel natuke mune ka värvida. Alguses mõtlesin, et teen seda sel aastal looduslike värvidega, aga kuna ma ometi sibulakoori poodi ei tahtnud minna ostma :D, siis neid jätkus täpselt ühe muna jaoks ainult. Mõtlesin siis, et proovin hibiskuse teega värvida, mässin munad suka sisse ja topin veel igasugu muud manti ka sinna sisse, et tuleks ilusad mustrid jne.. noh nagu igalpool netis piltidel on. Aga tutkit! Ainult minu mustad sukapüksid andsid natuke mingit mustrit sinna peale 😀 Nii et ei jäänud ikkagi muud üle, kui seda keemiaga teha.

12910360_910549995724529_1051701286_nTegin nad siis ilusti roosaks. Need ajalehepaberiga on eilne DIY tühjaks puhutud munadega. =)

Posted in elu

3 thoughts on “Mis värk selle pashaga on?

  1. Heh 😀 Ma peaks vist endale teada traditsioonide järgi küll ütlema, et “oled kivi all elanud”. Meie pere lihavõttelaual on pasha erinevates vormides olnud nii kaua kui mäletan. Õigeusklikud me pole, aga pasha on lihtsalt selline… traditsiooniline lihavõttepühade magustoit, isegi minu jaoks natuke üllatav, et keegi võib sellest üldse mitte kuulnud olla 🙂

  2. Minu jaoks on pasha totaalne lapsepõlvemälestus. Ise teinud ei ole, aga vanaema tegi vanasti ikka igal aastal lihavõteteks. Maitseb ülihästi mu meelest. Ma eriline kohupiimasõber pole, aga pashat sööks küll. Usklikuid meie peres ei ole, aga jah, oma 24eluaasta jooksul olen umbes 20’l lihavõttel pashat söönud 🙂

Avalda arvamust

