Vegan väljakutse – Can I (not)?

Eile nägin ma tööjuures üsna õõvastavat vaatepilti, kuidas lihunikul (või sellel inimesel siis, kes terveid loomi tükkideks raiub) mööda põlle konkreetselt verenired alla jooksid ja see vaatepilt tegi mind kuidagi nukraks.. olen mitu korda sellest külmkapist mööda kõndinud, kus terved surnud sead (laibad) ripuvad ja iga kord rikub see mul tuju. Viimasel ajal olen ma aina rohkem ja rohkem hakanud avastama endas mingit loomaõiguslase külge ja kuigi äärmuslikuks ma ei lähe, siis kange tahtmine neid loomatsirkuse plakateid oma maja seinalt maha rebida oli küll. Õnneks jõudis keegi minust ette. Olen tuliselt selle poolt, et neid mitte enam Eestis, okei kogu maailmas tegelikult, tegutseda mitte lasta. Ausalt öeldes on see tegelikult uskumatu, et ikka veel üldse leidub inimesi, kes tahavad seal käia! Sellest on ju nii palju juttu olnud, millistes tingimustes need vaesed loomad elama peavad. Miks peaks keegi maksma selle eest ja toetama seda.. ah okei, see on tegelikult juba teine jutt 🙂

Igaljuhul ma otsustasin, et proovin esialgu nädalakese veganina elada. Ma ei välista, et ma vahel tilgakese piima kohvi peale panen (koju varun kindlasti taimset piima, kuid tööl meil seda varianti kahjuks pole, vaatan veel, mis selle suhtes ette võtta saan), aga üleüldises plaanis peaks jah nii hakkama saama, et midagi loomset ei tarbi. Tegin täna juba algust ja pärast mõnda aega pinterestis kolamist leidsin vegan meatballide retsepti, mis koosnevad tegelikult seentest. Kuna mul on suur kotitäis kuivatatud seeni (puravikke, kukeseeni ja lehter-kukeseeni), käisin suvel väga aktiivselt seenel, siis polnud mul selle retsepti tegemiseks ka poest põhimõtteliselt mitte midagi vaja tuua.

Lihapallid tulid välja imemaitsvad! Ausaltöeldes mu aju ei suuda uskuda, et see päris liha polnud, nii et algus on hea. Pildil on lihapallid veel praadimata kujul, pidid ökad välja nägema, ei tea, olen jubedamaidki asju köögis tootnud 😀 Näiteks siis, kui elus esimest korda muna keetsin või too kord, kui mõtlesin, et miks ajada piima keema kastrulis kui palju lihtsam on seda teha veekeedukannus. DO NOT TRY THIS AT HOME 😀

Üksuse image1.JPG kuvamine

10 thoughts on “Vegan väljakutse – Can I (not)?

    1. Ma ei teadnudki, et selliste asjadega on võimalik hiljaks jääda.. ja sellest väljakutsest olen teadlik, aga ma üldjuhul ei lähe selliste massiväljakutsetega kaasa, sest siis juba eos teada, et midagi läheb viltu. Igal asjal on minu jaoks oma aeg just siis, kui tunnen, et nii on õige 🙂 Aga ma tänan!

    2. Ega sellise asjaga ei saa tõesti hiljaks jääda, ei mõelnud seda päris otse☺ Tean, et paljusid lihtsalt aitab see suure massiga asjade tegemine:)

      1. Eks see oleneb inimesest, jah 🙂 Ja ega tegelikult seda ei saa mingi kohustusena võtta, vaid endale peab teadvustama miks ja milleks, et sellest rõõmu tunda ja aru saada 🙂

  1. Mina respekteerin veganeid eriti selle pärast, et nad* on meeletult põhjalikud, et lisaks pima-liha-kalale ei sööda tooteid kus on loomseid želeerivaid aineid jne. See viimane on juba kõrgem tase mu arust, et otsast lõpuni hoidutakse loomsetest produktidest.

    *Veganid kui sellised

    1. Mina ka respekteerin! Sellega tehakse oma elu ikkagi palju keerulisemaks, aga eesmärk on imeline. Ilmselt ei saa minust mitte kunagi full veganit, küll aga väljakutse mõttes huvitav ettevõtmine. Ja mind teevad kurvaks need inimesed, kes ütlevad, et vegan ollakse moe pärast või tähelepanuvajadusest vms.. näiteks meil mu eelmises töökohas käis üks tüdruk aeg-ajalt söömas, kes võttis alati oma vegan juustu kaasa ja tellis sellega pizzat. Mul läks kohe tuju heaks selle peale, nii tore 🙂

Avalda arvamust

