Ma vihkan želatiini! :D

Ma üldiselt pean end selliseks üle keskmise heaks küpsetajaks, aga on aine, millega ma juba enne oma kondiitrikarjääri algust absoluutselt läbi ei saanud ja selleks on želatiin. ÕUDNE. Ma mäletan oma esimest kogemust sigahästi..

Olin siis umbes alaealine või napilt täisealine, mitte kindlasti rohkem, kui mulle meeldis üks noormees, kellele ma suure suuga kuulutasin, et ma teen megahästi süüa, eriti kooke. Tegelikult ma muidugi valetasin, sest umbes samasse ajajärku jäi ka see, kui ma esimest korda elus muna keetsin ja mõtlesin et miks soojendada piima pliidil, kui võib ka veekeedukannus.. aga seda olen ma juba siin korduvalt rääkinud.

Tahtsin siis teha üht toorjuustukooki, kus olid peal kirsid ja selle peal tarretis. Kõik läks niikaua hästi, kuni hakkasin siis seda tarretisekihti peale tegema.. Esimesel korral tarretus see reaalselt sekunditega mul ära, enne kui koogi peale jõudsin valada. Mul pole aimugi kuidas, aga ilmselt ma siis liiga palju seda panin. Viskasin minema, tegin uue. Seekord panin želatiini vähem, aga siis ei tarretunud see ÜLDSE tordi peal ära. Voolas muudkui igast küljest maha ja ei näinud absoluutselt apetiitne välja. Aga too kutt sõi ja kiitis. Nojah, maitse oli ju hea 🙂

Peale seda olen ma ikka korduvalt midagi tarretada tahtnud, mäletan kui tahtsin proseccotarretist teha. Ei tarretunud ära. Samamoodi juhtus ühe toorjuustukoogiga, mis ei tarretunud isegi natukene, vaid voolas laiali nagu mingi.. jogurt. Ja veel loendamatul arvul kookidega.

Nüüd, sel alal töötades, ei saa ma üldse aru, miks keegi peaks želatiini kasutama, kui on olemas Claro, mis ei reageeri kiivi ja apelsiniga ja mis õnnestub alati? Ja näiteks tööjuures meil on želatiin, mis koogis kasutades tarretab segu reaalselt minutitega ära, samas ei muuda seda kummiks ja kuna on kogu aeg sama firma ja retseptis kogused antud, siis seal isegi saan asjaga hakkama. Aga kodus kasutades näiteks sildesti ja santa maria omad käituvad niii erinevalt. Täna kasutasin koogis SM oma ja no appi mis stress. Ma muidugi valisin eriti raske retsepti ka. Kui ma kogu selle kupatusega hakkama saan lõpuks, siis kindlasti näitan teile pilte ja tõlgin retsepti ära kah, aga ma ei usu, et keegi seda järgi proovida tahab. Ainult mingid masohhistid võib-olla 😀

Aga seda ma ütlen küll, et never. Never again (ärge uskuge, ma pean selle nii kui nii selgeks saama :D). Varsti teen raudselt selliseid asju ka:

pildid googlest

One thought on “Ma vihkan želatiini! :D

  1. Ma ei jõua enam loendada kui mitmed asjad meil ühised on, AGA želatiin ei ole ka minu sõber. Juba ammu olen loobunud isegi temaga sõbraks saamast..

Avalda arvamust

